Πόσο χρόνο πρέπει τα παιδιά να περνάνε με ηλεκτρονικές συσκευές;

Έχετε ποτέ δει ένα νήπιο να κάνει σκρολ στο τηλέφωνο του γονιού του, να αλλάζει σελίδες και εφαρμογές στο τάμπλετ ή να χρησιμοποιεί το κοντρόλ της τηλεόρασης, για να βρει την αγαπημένη του εκπομπή; Κάθε μέρα η Leah Scherzer, γιατρός στο Νοσοκομείο Παίδων St. Christopher, βλέπει παιδιά κάθε ηλικίας προσκολλημένα σε μια οθόνη. Μια αναφορά της Αμερικάνικης Ακαδημίας Παιδιατρικής που κυκλοφόρησε το 2016 δείχνει ότι υπάρχει σημαντική αύξηση στη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων την τελευταία δεκαετία και μαζί με αυτήν έρχονται νέοι κίνδυνοι και οφέλη, τα οποία η γιατρός παρουσιάζει στην ιστοσελίδαPhilly.com.

Η ανοδική τάση στην έκθεση στα ηλεκτρονικά μέσα συσχετίζεται ευθέως με την πρόσβαση σε ηλεκτρονικές συσκευές. Η έρευνα βρήκε ότι τα περισσότερα δίχρονα παιδιά χρησιμοποιούσαν ηλεκτρονικές συσκευές σε καθημερινή βάση και τα περισσότερα παιδιά ενός έτους είχαν ήδη χρησιμοποιήσει μια ηλεκτρονική συσκευή. Η χρήση έχει επίσης αυξηθεί σε άλλες ηλικιακές ομάδες με το 75% των εφήβων να κατέχουν κινητό τηλέφωνο και το 50% των εφήβων να αναφέρουν πως αισθάνονται «εθισμένοι» στο τηλέφωνό τους. Μια έρευνα από το 2012 υποδηλώνει ότι οι έφηβοι, από 14 ως 17 ετών, στέλνουν περίπου 100 μηνύματα καθημερινά. Νέες εφαρμογές αναπτύσσονται κάθε μέρα, δυσκολεύοντας τους γονείς, τους δασκάλους και τους παιδιάτρους να μένουν ενήμεροι για όσα στα οποία εκτίθενται τα παιδιά.

Παρ’ όλο που είναι δελεαστικό να εισάγουμε τα παιδιά στη νέα τεχνολογία, η αυξημένη χρήση των ψηφιακών μέσων δημιουργεί κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια των παιδιών. Αυτοί περιλαμβάνουν: παχυσαρκία, προβληματικά μοτίβα ύπνου, εκφοβισμό στο διαδίκτυο, έκθεση σε μη ασφαλές ή ακατάλληλο περιεχόμενο και παραβιασμένη ιδιωτικότητα. Ωστόσο, υπάρχουν οφέλη στη χρήση των ψηφιακών μέσων από τα παιδιά, συμπεριλαμβανομένων της ταχύτατης πρόσβασης σε πληροφορίες, πολύτιμα δίκτυα υποστήριξης, συνδεσιμότητα μέσω κοινωνικών δικτύων και τη δυνατότητα συνομιλίας μέσω βίντεο με συγγενείς, ώστε να διατηρηθούν οι κοινωνικοί δεσμοί.

Το πιο σημαντικό πράγμα που λέει η παιδίατρος Leah Scherzerστους γονείς είναι πως όλα έχουν να κάνουν με την ισορροπία και την προσωποποίηση της χρήσης των μέσων για το κάθε παιδί ξεχωριστά. Η Αμερικάνικη Ακαδημία Παιδιατρικής αντιμετωπίζει την αύξηση της χρήσης ψηφιακών μέσων στα παιδιά με τις ακόλουθες κατευθυντήριες γραμμές και προτάσεις ανά ηλικία.

Από τη γέννηση ως 18 μήνες: Αποφύγετε τα οπτικά μέσα, πέρα από τη συνομιλία μέσω βίντεο. Πολλοί γονείς μπορεί να πιστεύουν ότι υπάρχουν οφέλη από τα παιχνίδια σε τάμπλετ, αλλά τα στοιχεία δείχνουν περιορισμένα οφέλη για παιδιά κάτω των 2 ετών.

18 – 24 μηνών: Περιορισμένη χρήση. Επιλέξτε υψηλής ποιότητας προγράμματα και χρησιμοποιήστε τα ψηφιακά μέσα μαζί με το παιδί σας. Μην αισθανθείτε πίεση να εισάγετε το παιδί σας στην τεχνολογία.

2 – 5 ετών: Περιορίστε τη χρήση σε μια ώρα την ημέρα.Παρακολουθήστε μαζί με το παιδί σας εκπαιδευτικά προγράμματα στην τηλεόραση ή εκπαιδευτικές εφαρμογές. Αλληλεπιδράστε με το παιδί σας και το πρόγραμμα, για να βελτιώσετε τα γνωστικά αποτελέσματα.

6 ετών και πάνω: Περιορίστε την «ψυχαγωγική» χρήση των μέσων σε 2 ώρες ημερησίως. Αν και δεν υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις, τα μεγαλύτερα παιδιά πρέπει να περιορίσουν την «ψυχαγωγική» χρήση των μέσων σε 2 ώρες την ημέρα ή και λιγότερο. Καθώς πολλά παιδιά χρειάζεται να χρησιμοποιήσουν υπολογιστές για να κάνουν τις σχολικές τους εργασίες, οι γονείς δεν πρέπει να προσμετρούν την ώρα αυτή στο ημερήσιο όριο. Ενθαρρύνετε τα παιδιά και τους εφήβους να ασχοληθούν με άλλες δραστηριότητες, όπως το διάβασμα, τη βιωματική εξερεύνηση και την κοινωνική αλληλεπίδραση με άλλα παιδιά. Προωθήστε την ιδέα της μιας ώρας σωματικής άσκησης κάθε μέρα.

Πέρα από τις κατευθυντήριες γραμμές της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής, προτείνονται τα ακόλουθα για όλη την οικογένεια:

Θέστε το καλό παράδειγμα και περιορίστε τη δική σας χρήση των ψηφιακών μέσων. Πολλές συσκευές έχουν χρονοδιακόπτες ή επιλογές αυτόματου κλεισίματος, για να σας υπενθυμίσουν ότι είναι ώρα να τα κλείσετε.

Ορίστε ζώνες «ελεύθερες από ψηφιακά μέσα», όπως τα γεύματα και το υπνοδωμάτιο. Κάντε την ώρα του γεύματος μια ευκαιρία να μιλήσετε μεταξύ σας, ορίστε έναν σταθμό, όπου οι γονείς και τα παιδιά μπορούν να αποθηκεύουν τις συσκευές τους και να αποφεύγουν τους πειρασμούς.

Μηδενική χρήση ψηφιακών μέσων μια ώρα πριν την ώρα ύπνου. Η έκθεση στο μπλε φως των οθονών επηρεάζει τα επίπεδα μελατονίνης και μπορεί να καθυστερήσει και να διακόψει τον ύπνο.

Διατηρήστε ανοιχτά τα κανάλια επικοινωνίας ως οικογένεια σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Οι γονείς πρέπει να ελέγχουν τη χρήση των ψηφιακών μέσων από τα παιδιά τους, δοκιμάζοντας τις εφαρμογές πριν επιτρέψουν τη χρήση τους και αλληλεπιδρώντας με τα παιδιά τους στα κοινωνικά μέσα. Οι γονείς πρέπει να μιλάνε στα παιδιά τους σχετικά με την ιδιωτικότητα και τους κινδύνους του διαδικτύου, όπως τον εκφοβισμό και τα αρπακτικά του διαδικτύου.

 

Ολόκληρο το άρθρο βρίσκεται εδώ

http://www.philly.com/philly/blogs/healthy_kids/How-much-time-should-children-spend-on-devices.html